torsdag 6 augusti 2015

Fortsättning till föregående inlägg



Ska bara lägga in lite bilder på den fortsatta diskussionen, kan tyvärr inte länka till den eftersom den spårade ur och det inte kunde hållas en god ton i inlägget, jag valde att radera tråden så alla anklagelser ej kan fortsätta kommenteras.
Om jag kunnat "låsa" tråden hade den kunnat få vara kvar så alla kunde få läsa färdigt och hinna se alla kommentarer men tyvärr finns inte den funktionen på facebook.
Hoppas att alla kan respektera det.




















Lägger även in bilder på den text som stod i länge om nazism.






Jag tycker det är väldigt tråkigt att folk ska börja anklaga andra och påstå att de är dittan & dattan för att de vågar yttra sig om något som är fel i vårat samhälle. En lag som ej följdes i detta ärende.

Jag vill klargöra att jag inte ens hade någon aning om deras ursprung eller vad de gjorde, JAG reagerade på att de började se förjävligt ut nere på stranden. Jag tycker dessutom nu i efterhand med facit i hand att det var bra att jag reagerade, det bidrog till att polisen & kommunen kunde hjälpa dem hem!
Eftersom de hölls kvar här mot sin vilja, de ville hem men kunde inte.
Det var efter några personer varit dit och berättat att där kunde de inte bosätta sig som de blev liv i luckan. De var då de ansvariga tvingade dem till tiggeri, och då blev de slagsmål som polisen fick hugga in i, det visade sig vara människohandel.
Efter det fick de hjälp att kunna ta sig hemåt av kommunen vilket jag tycker var bra.
Jag tycker däremot det var trist att man inte agerat tidigare, för de har garanterat inte fått åka hem tidigare heller och fått vistas där under tvång, och bra har dom inte haft det där!

Om nedskräpningen är de löst, kommunen har varit en sväng och plockat sopor och därefter hade några bybor varit dit och städat, dock var de mest bohag kvar tyvärr. Det sista fick de som bott där hämta på kvällen innan de började sin resa hemåt, även bären! Fick jag bekräftat av polisen när jag pratat med dom.

Slutligen vill jag säga att jag är varken rasist eller nazist! Och jag tycker det är riktigt fel att folk bara väller ut dom orden så fort de får chansen!

Ha de bra!
Kram 
Tezz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar