onsdag 15 juni 2016

Operation

Tja!
Idag kom dagen då min operation skulle bli av, först skulle jag få vänta några veckor utom förstås (8!!) År, sedan 7 månader men sen fick jag en akut avbokad tid! Tur man har ibland! 😄

Operationen var för att jag skulle få veta om jag hade en sjukdom eller inte. Eftersom jag haft besvär med mycket värk under 8 år så fick jag äntligen träffa en läkare som trodde på mig och att jag varken inbillade mig eller att jag var vanskapt som jag fått höra.
Efter timtals med sjukgymnastik tonvis med smärtlindring 3 akuta turer för något som de trodde var blindtarmen. Flera 100 tals timmar i väntrum kunde de äntligen konstatera att jag har den sjukdomen. Och 20-40 minuter tog det. Helt sjukt. .

Det känns i princip som jag vunnit på lotto att äntligen få en konstaterad diagnos och bli tagen på allvar. Alla var så sjukt trevliga idag så konstigt nog är de en lyckans dag att få en sjukdom. (Hur sjukt låter inte det!?)

Nu har jag ju bättre förutsättningar att få rätt hjälp och det är väl snarare de som känns bra. Man får lära sig leva med det och inte "bli sin sjukdom" så att säga. Jag ska inte låta den begränsa mig genom att bara prata om hur dåligt man mår osv.. När någon frågar svarar man givetvis och nog kommer man säkert ha någon dålig dag då de gör förbannat ont men jag ska inte låta den vara ett förhinder för att kunna göra det jag vill! ♡

En sköterska på uppvaket förevigade svammeltezz på bild idag! 😄 sjukt trött, snurrig & groggy har jag varit idag av narkosen och morfinet.

Nu ska jag vila lite till, och nu kan jag äntligen slappna av och veta att jag har endometrios och det är det som är boven till att de gör så ont och gör så jag inte kan gå ibland och mycket mer. Det kommer innebära mycket tårar, besvär & svårigheter med dittan & dattan men med en positiv inställning klarar man de mesta!

Galet svullen på magen av all koldioxid gas de blåst upp mig med! #Ballongtezz

Tack för att ni läste mitt inlägg!

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar