tisdag 16 februari 2016

Starta vecka 1

Ligger här och drar mig I sängen och dricker på min morgon drink..
Idag så får jag välja om jag vill ha en grön eller gul dag. Gröna dagar innebär att man bara äter protein & grönsaker. Medans gula innebär att man äter protein & grönsaker & kolhydrater. Eftersom jag ska simma på jobbet och ev träna så väljer jag nog den gula dagen.. annars blir de en lång dag fram till 21.30...

Många har frågat vad jag äter osv så tänkte skriva lite om det om någon dag då jag inte har så mycket på gång & sitter vid en dator. Blir så mycket att skriva om man ska göra det på telefonen.
Kan beskriva i korta drag litegrann iallafall.
1 a veckan innebär detox vecka. Jag tyckte den var jobbigast eftersom man inte äter något salt eller socker alls!
4 mål om dagen, varje mål är bara protein.

Jag låg i gruppen mellan 60-90 kg vilket innebär att varje måltid ska innehålla 150g protein eller 2 ägg.
Är man under den viktklassen ska måltiden innehålla 100g och är man över ska den innehålla 200g. 

Nu har ni i princip allt ni behöver för att klara v.1.
Kom ihåg att ni får använda alla kryddor som inte innehåller salt! Så kolla innehållsförteckningen.

Tips på en dags mål:
Frukost 8:00: 2 ägg

Lunch 12:00: Stekt torsk med citronsaft & peppar.

Middag 16:00: Kyckling tillagad i ugn med osaltat smör, spiskummin, paprikapulver & vitlökspulver.

Mellanmål 20:00: Ett stekt ägg och hälften av din vikt/måltid kyckling.

Nu till de trixiga. Du får inte dricka vatten direkt efter maten! Vänta 20 min, annars sköljer du bort alla enzymer och saliv som ska bryta ner maten. Eftersom du inte äter salt blir du inte heller lika törstig.
Drick minst 2 L vatten om dagen!

När du steker mat använder du osaltat smör.

Dag 2 & 3 var jobbigast för mig då hade jag ont i huvudet och kände att jag ville ge upp.. men jag bet ihop.

PS! INGEN träning denna vecka!! Inget som får dig att svettas.

Nu ska jag gå och laga dagens måltid och det blir nog stekt torsk eller lax!

Lycka till!

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar