söndag 21 februari 2016

Orangea & Gröna & vita dagar!

Jag skrev ju förut om starta vecka 1, hoppas alla tagit sig genom 1 vecka nu snart! :)
Bästa är att börja på måndagar vet inte om jag skrev det men, de går ju börja när man vill. :)

Nu ska vi prata om orangea dagar, de betyder att man ska ha ett överskott på den dagen, man äter kolhydrater till alla 4 måltiderna!

Om ni ännu inte börjat är de en bra dag imorgon för det! :)

Jag drack ett te som heter Herbaslim på morgonen. Man skall inte inta varm dryck eller mat till frukost. Så koka teet och ställ in i kylen under natten. Ingefära te är ett bra te om man vill öka ämnesomsättningen så man kan köpa hem ingefära och skära några skivor och koka det så man har ca en liter färdigt åt gången. Man ska dricka 250ml te vänta 20 min sedan intar man sin första måltid. Är du på vecka 1 så intar du 1xProtein.

Är du klar med vecka ett är de dags för v 2, det betyder att de orangea dagarna som jag nämnde ovan dyker upp.

Alltså dricker du ditt te som vanligt sedan ska du äta din första fröblandning.

1 msk Linfrö
1 msk Solrosfrön
1 msk Chiafrön
Läggs i blöt i 4 msk vatten kvällen innan.

Det äter du till frukost tillsammans med 2 dl Naturell yoghurt.

Du kan smaksätta youghurten med vaniljpulver obs pulver, inte socker! Eller vaniljstänger, kanel eller lakrits essens alla dessa finns i bakavdelningen på affärerna.

När du ätit de ska du äta hälften av din protein måltid du hittills ätit till frukost. T.ex 1 ägg funkar ganska utmärkt till frukost.  Efter 20 min drick 250ml vatten.

Då var dagens första mål klart!
Resterande mål ska bestå av din vanliga mängd protein + 100g grönsaker. Alla grönsaker är tillåtna utom t.ex. morötter, majs, Vattenkastanjer.
Alltid 2 tomater utöver 100g grönsaker till varje måltid.
I kolhydrater ska du äta t.ex. 42g okokt ris eller en halv bakpotatis.

Jag gör ett lunchexempel för att underlätta,
150g Kyckling
100g Broccoli, champinjoner, sallad & ruccola.
2 st tomater
1/2 bakpotatis

Där har ni en full måltid. :)

Tisdag & Onsdag & Lör & sön är gröna dagar, då äter man som ovan utom kolhydratskällan alla måltider utom frukost som du äter fröblandning och en halv protein källa.

Tors & Fredag är vita dagar såsom hela första veckan. Ingen fröblandning dessa dagar. Endast 4xProtein de dagarna.

Man går alltså på denna vecka i v.2 v.3 & v.4! Sen får ni se hur de blir sen för då är de dags för fas 2! 😄

Kom ihåg inget salt & socker, drick gärna någon multivitamin om dagen och glöm inte bort att vänta med att dricka efter maten, 15-20 min senare!

Jag gick ner 6,4kg på 18 dagar!

Lycka till!

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar