lördag 13 februari 2016

1,5 månad kan göra mycket!

Jag har som sagt ändrat på min kost, sett till att man äter allt ur kostcirkeln, men 4 gånger om dagen istället för en stoooor portion! Har även uteslutit socker och salt första månaden nu har jag börjat på månad två sedan 2 veckor tillbaka vilket innebär att jag kan äta salt osv i mindre mängder, och vet ni de räcker! Gud vad vi översaltar mat, visst de är gott men när man varit utan salt en månad känns lagomt som jättemycket.

Jag äter godis/chips i gång i veckan. Och de räcker också,  även om jag kan vara sjukt sugen på det mitt i veckan. Man får helt enkelt ta ett glas vatten och göra något annat.

Under första veckan har jag inte alls tränat, bara fokuserat på kosten och lära mig äta rätt. Samt hitta på massor med nya måltider istället för samma gamla vanliga.

Sedan 2 veckor tillbaka har jag börjat röra på mig lite mer, inga monsterpass men en promenad här och där, sprungit kanske 30 min i veckan.. Så bara lugnt. Har en stegräknare som jag försöker se till att få mina ca 10 000 steg om dagen.

Jag känner mig så stolt över mig själv att jag lyckats hålla pli på mig att fullfölja detta. Annars är jag väldigt snabb på att ge efter och tänka äh den här chipspåsen märks inte osv..
Svårast för mig har varit chipsen faktiskt.. suget efter dem.. haha ni måste tro att jag är en superfet chipsoman! Haha..

Aja, nu ska jag göra ett väldigt stort steg och det är att dela med mig av en bild på start till idag.. Och jag tycker de är lite obehagligt att lägga upp sådana bilder så om ni tänker kritisera får ni gärna behålla det för er själva. Jag har nog dåligt självförtroende för att ta emot mer elaka åsikter vilket jag hoppas ni förstår.

På bilden är det -9,3kg & -14cm i midjan.

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar