söndag 19 juni 2016

Så mycket

Alltså, det här med saker man måste göra.. det tar aldrig slut.. speciellt typ "pappersarbete" sånt man ska skicka in å fixa å blää, lägger ni det också i en hög på bänken eller låda någonstans. Typ: de där är från försäkringsbolaget, de där är nå pensionsspar, de där är  bank å blablabla ? 
Jag hatar sånt, trots att de inte tar så lång tid att göra.

Har massor med grejer jag måste skicka in nu, och så kollar man på bänken i köket som bokstavligen svämmar över med grejer.. fy alltså, vet inte vars jag ska få ork att börja..

Jag har iallafall börjat må lite bättre fysiskt nu efter operationen, det har börjat klia lite så antar att de håller på all hela. Det gör fortfarande ont när man ska vrida på sig och lägga sig på sidan osv.. På mage kan jag inte alls ligga, som jag brukar sova mest på.. jobbigt.. Är nog fortfarande en del koldioxid i kroppen då de trycker på revbenen och har haft lite ont i ryggen också. Men de borde gå över ganska snart hoppas jag. 
Psykiskt vet jag inte riktigt hur jag mår, jag är självklart glad över att fått en diagnos men de känns endå tungt att förstå att jag kommer leva med smärta resten av mitt liv, samt att vi kanske inte kommer kunna få barn. Något som känns mest tungt. 
Jag försöker blicka framåt och inte tänka så mycket på det men som ni vet har alla sina ner och uppförsbackar. 



Söndag idag, imorgon ska jag jobba på fritids, japp jag har fått vara på lite alla möjliga ställen. Men det är så roligt att få träffa alla små individer och jobba med dem. Gillar att barn är så ärliga och säger vad dom tycker om saker. 

På torsdag eller fredag ska vi kanske åka till stugan, känns skönt att komma iväg en stund, vi ska ju även gratta svärmor som fyller jämt! GRATTIS i förskott! :) 
Medans så får vi ha någon som bor i huset och tar hand om mitt zoo.. ibland är det lite jobbigt när man ska iväg bara över en helg, är så mycket man ska packa med sig om man ska ha med hela flocken.. haha..
Men jag är sååå tacksam för den hjälp man får av Farmor och Pappa med att mata o vara med djuren om dagarna. Utan dom hade jag inte kunnat åka någonstans. :)

Nu ska jag kolla igenom de sista bilderna jag tog på Bamseloppet och se om jag kan skicka det till någon mer förälder, jag har ju inte alla på facebook så ibland är de svårt. Men de löser sig nog. :) 

Ha de bra! 
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar