fredag 17 november 2017

Idag kände jag bara för att skriva något.. Men jag vet inte riktigt vad ännu.. 
Brukar ju lösa sig efter en stund.. 
Jag har haft massor med drömmar de senaste nätterna som stressar mig.. Det räcker med all stress i vardagen just nu.. det börjar liksom svämma över nu när man inte ens kan sova utan att man stressar i drömmarna.. Jag hatar verkligen hur folk bara säger: SLUTA STRESSA.. det funkar inte så, förstå det bara.. Har du inget annat tips behöver du inte säga det, jag är väldigt säker på att jag inte är ensam som tycker så om det.. 

Jag är en person som överprestrerar.. jag känner att jag alltid måste göra allt ordentligt och inte halvdant.. Som behöver ha koll på saker och ting och är van att höra att man är duktig.. 
Jag skulle göra vad som helst för att slippa ha det över axlarna.. att alla förväntar sig att man ska göra bra ifrån sig och alltid ställer upp.. Visst vill jag alltid ställa upp men.. För dig som enskild person kanske det känns som en liten enkel sak du ber mig om.. men när det är 50 st som ber om en liten sak var blir de ganska mycket.. och eftersom det är "småsaker" så känns det så dumt att säga nej att jag inte kan eller orkar.. för då blir det istället en "konflikt" för att jag inte orkar och måste då förklara mig vilket blir ännu mer jobbigt..

Jag är så slut just nu och jag försöker koppla bort jobb när jag inte är på jobbet så jag ska ha någon möjlighet att kunna återhämta mig.. 
I dagens läge accepterar folk inte ens privatliv.. man får frågor rörande jobbet en lördagkväll kl 01:53.. eller söndag 09.14..
Om jag väljer att inte svara blir personerna "irriterade" eftersom de ser att jag sett meddelandet men inte svarar, och skickar mer meddelanden eller ringer. LÄGG AV! 
Handlar din fråga om LIV & DÖD? funderar jag många gånger eftersom man kan ha samtal och sms och meddelanden på messenger av samma person inom loppet av 10 minuter.. Och då var bara frågan t. ex. vilken tid börjar simträningen nästa vecka!?
Hallå... ?
Bete er..

Avbrutet inlägg... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar