söndag 10 maj 2015

Plexus ska opereras

Grymt nervös för tisdag då Plexus ska på operation.
Är så rädd för att jag inte ska få se min underbara iller nå mer..
Men håller tummarna och vet att Plexus är stark!
Han ska få en slang under käken där de blivit infekterat. Så de får läka inifrån.
Ska även röntgas ifall det skulle vara tänderna som spökar. Han har dock inte ont i dem då man trycker och känner.

Ja, jag får vara i hans mun med fingrarna utan att han bits. Han bara är där och väntar tills jag blir klar. Har verkligen världens snällaste iller!

På djursjukhuset är de inte vana iller.. så jag måste vara sjukt påläst för att jag ska kunna säga vad de ska kolla och göra för de har typ ingen aning...

Sist jämfördes han med en kanin så fick säga ifrån att de verkligen inte är samma sak.
Kaniner är gnagare, illrar är rovdjur de ÄTER gnagare.

Ska komma in med Plexus på morgonen vid 8.30 sen får han sitta i en minibur tills de får tid med operation då de inte har bestämt vilka de opererar först. Alltså om vi har otur blir han inte opererad förens 14 kanske... En iller får fasta i 4 timmar, de har de ingen aning om. De tycker han ska fasta 12 timmar. Helt sjukt! Och de tänker jag inte låta han göra. Vet dock ej hur de kommer göra på djursjukhuset men ska försöka få vara med han.

Fattar inte varför de inte kan ge en tid att nu opereras han och du kan komma 10 min före. Hur svårt kan de vara..
Om de ska ha han i en minibur i flera timmar kommer han bli galen och börja bita i gallret för att ta sig ut.. de kommer i sin tur leda till att de blir rädda för han och tror han kommer bita dem. Eftersom de redan innan är livrädda...
Sen är de ju risker med sövning också..
Han har blivit sövd 2 gånger nu med spruta vilket jag inte visste! De kallade de lugnande!!!!!!! Inte sövning som de måste få uppvakningsspruta för..
Tog jättelång tid första gången de sövde honom innan han vaknade och ännu längre andra gången. Andra gången blev jag sjukt orolig. När han kvicknat till lite får vi åka hem, sedan när vi är hemma går han till matskålen för att äta. Äter ett par knoppar sedan faller han ihop! Och pinkar ner sig!
Blir så sjukt orolig..

Senare ligger han i en puff och sover går för att kolla till och gosa lite med honom och inser att han pinkat ner sig igen!
Han har aldrig ALDRIG! Pinkat ner sig förut..

På kvällen mådde han bättre piggare och busade till och med en sväng.

Hjärtat mitt brister nästan av all nervositet och oro.

Bli bra nu min lill bäbis!  ♡

Ha de bra!
Kram
Tezz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar