måndag 11 juli 2016

Akupunktur

Lånad bild från google.

Tja, helgen har äntligen gått, jobbat hela. Känner mig helt slut alltså.. Efter ha vanligtvis jobbat 5 timmar och ingen pendling till jobba 10,5 timmar och 1-2 timmar pendling.. 
Ryggen värker efter de man stått i helgen men de går väl över. Värken i buken och höfterna har varit mycket värre så jag har fått ta högre doser av hormonerna och smärtlindrande. 
Nu känns de lite bättre, men har ju relativt nyligt stigit upp och brukar ju vara bättre då.
Imorgon har jag bokat tid för akupunktur, ska bli spännande och se om det kan hjälpa mot mina bekymmer. Nu när man vet vad som ligger bakom är det så lättare att söka hjälp och ändra kost och dylikt. 

Nu ska jag minsann försöka röja upp här hemma, ser ut som om tredje världskriget brutit ut..  Packning från turen till Arjeplog å Finlandspackningen ligger överallt.. 

Har verkligen inte haft ork hålla efter då man haft sån värk, och såklart varit upptagen med jobb.. 
Känner att man tackar nej till att åka på så mycket som vänner frågar om man ska hänga med på men jag har så stressigt i mitt huvud just nu, vill vara med på allt men så fort jag kommer hem kraschar jag. Jag fattar liksom inte att min kropp behöver vila någon gång. Utan jag bara åker hit och dit å ska vara med på allt. Sånt jag redan gör & lovat kommer jag ju givetvis förtsätta med. Men måste verkligen ta mig tid att andas en stund. Semestern kommer om 1 vecka så den längtar jag efter, Då ska jag ligga på gräsmattan i solen och känna hur solen lyser rött ovanpå mina ögonlock och BARA ta djupa andetag. 

Städa var det.. 

Ha de bra! 
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar