torsdag 29 september 2016

Imorgon blir det helg!

Veckorna går så sjukt fort tycker jag. Känns som om den just började, men imorgon är det redan fredag. Skönt med helg, ska dock plugga massor, sjukt mycket att läsa och ska göra lite uppgifter också.. 


Känner för att skriva massor just nu men vet inte riktigt vad, har ofta ett sådant sug men får inte riktigt ner något när jag inte har den där känslan i fingertopparna.. 

Hur skriver man en självbiografi, någon som gjort det? Eller en "bok"? Har skrivit massor med noveller och älskar sanna historier så skulle gärna vilja skriva något sådant. 


Hm, ja just nu sitter jag och lyssnar på en av de bästa: Christina Aguilera, hennes kraft i rösten är helt amazing. så roligt att lyssna till någon som lägger så mycket tyngd och känsla i sina låtar. Är det någon kändis jag skulle vilja träffa innan jag dör är det nog henne och Cher förstås.
Korven sitter troget brevid mig och vill inget annat än att jag ska klappa han.. sötnos.



Löst lite korsord och kommit in i myshumöret, så otroligt avslappnande att jobba med ord.. Är väl därför jag tycker om att skriva också, så lätt att uttrycka sig med bokstäver..
Ni kanske undrar varför jag skrev "Korven" tidigare, kallar nämligen Izor för det.. haha kärt barn har många namn..
Tamook - Mockoslocko/Mocka/Moki/Mocke/Mookoo
Plexus - Pegenstegen/Bäbis/Gullebäbis
Izor - Korventjorven/Korven/Fisen/Fisor/Tjoller
Pepper - Tokfia/Peppson/Busunge/Busfia
Lupus - Luppeluppelus/Luppe/Lufus
Chili - Chilipirri/Chilli/Tokstolle
Mulle - Mullemullemus/Mullrik
Tiger - Tiggerpojken/Prinsen

Finns så många fler men de jag kom på just nu, finns en del som Dike kallar dem som jag inte tänker skriva upp.. haha :)

Nä nu ska jag avsluta det här inlägget, känner att de blir så tråkigt när jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om.

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar