torsdag 1 januari 2015

Årets Bästa PIZZA 2014

Har under ett års tid käkat en hel del pizzor runt om i Norrbotten så tänkte att jag kunde nominera den bästa pizzerian av dem alla, samt den värsta!

Har provat olika och liknande pizzor på de flesta ställena och gett dem alla mer än en chans! :)

Första plats går till
Leon's steakhouse i Arjeplog!

Pizzan där hade den perfekta botten som var hållbar och krispig. Innehållet smakade sjukt gott, köttet var väl tillagat och precis lagomt med dressing! 5/5 pizzor får dom! :)

Sämsta pizza fick jag på
Da Vinci i Boden!

Har gett dem 4 chanser för att servera en god pizza ifall det skulle vara någon tillfällighet att just jag fått dålig pizza..
Den är så sjukt flottig att botten går sönder, dallrar när man tar upp den medans innehållet glider av och landar på tallriken som är i form av en flottbassäng.
Försökte badda pizzan med servetter med de gick inte få till det att man bara blev mer och mer illamående.. sån här pizza fick jag alla 4 gånger! Efter den sista lovade jag mig själv att aldrig någonsin sätta en fot för att äta där mer.
De får 0/5 pizzor.

Bästa Pizzansallad vill jag också dominera eftersom att jag har en klar vinnare där.. den värsta är däremot svår att avgöra så de låter jag vara osagt.

Bästa Pizzansallad går till:
Zorbas Pizzeria i Boden!
Den har den perfekta smaken, fräsch och krispig sallad!

Nu har ni de bästa och värsta nominerade här så nu är de bara fara & käka! :)

Till nästa år får vi se vad man är kritiker till! :) Sjukt kul att få veta hur man blir bemött och liknande utan att de vet att man sedan sätter de på en kritiker lista.. :) Känner mig som en Gordon Ramsey (stavning?) Som betygsätter fast kom snabbmat och dylikt! :)

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar