söndag 7 juni 2015

Harads dagen!

Igår den 6 juni var de harads dagen och Nationaldagen! Var kul att inte missa den ännu ett år, även om jag inte var där alldeles från start! :) 

Började med att jag åkte till stan vid 8 för att göra en balfrisyr, det blev riktigt fint faktiskt! :) När jag var färdig med håret så tog Madde över och sminkade tjejen. Super fint blev det också! :)

Sen åt vi en french på Statoil och drog raka spåret till harads, vi snabb böt om och begav oss till Irenesund där vi hoppade på båten. Var ett riktigt trevligt gäng och blev mycket skratt och skålar, sedan blev de brännboll, jag och madde skaffade paraplyn som jag fick låna av farmor. Så delade ut lite sådana så folk fick vara lite torrare längre.. :) Det här med att ha självlockigt hår är inte kul i regnet! Haha, Madde fick Backstreet boys hår & jag krusade upp till ett liten afro. ;)

Sedan bar de av ut med båten ännu ett tag och lite grillning, supergott var det med tanke på så lite jag & madde fått i oss! Blev en sväng på puben också där vi alla blev kopior! :) 
Där var det massor med folk och man fick surra en hel del, blev färd över till botte senare för vidare festligheter. Sen började en del dra sig hemåt så jag & Madde kände väl att de kanske var lika bra att vi också for med tanke på att man varit igång sedan 7 var man lite trött.

På båten hade vi äran att prova en ny leksak! Selfiepinnen!!! Haha, vilken party grej alltså! Tror alla ville använda den, den började dock glappa så blev att lägga undan den tillslut, men roliga bilder och glada människor blev de på bilderna iallafall!  :) haha..

Nu ska jag krypa till kojs för en jobb dag i blommornas rike imorgon. Och vet ni vad, på tisdag kommer Dike hem! Äntligen! ♡ 
Och det är inte vilken dag som helst på tisdag heller, det är nämligen Dikes födelsedag!! :D ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Ha de bra!
Kram
Tezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar