söndag 17 augusti 2014

Veterinären

Har nu fixat Tamooks försäkring nu när vi ska flytta till hus! Ja! Ni hörde rätt!
Ska till Veterinären imorgon och vaccinera Izor & ge han ett ID-Chip. Så jag kan registrera han på försäkring också! Plexus är ju redan det så bara katterna som skulle ordnas nu ifall det skulle bli så att dom börjar vara ute.. Inte för att jag tror Tamook vill det då han är rädd för att vara utomhus, men Izor verkar vara gode nyfiken på det!

Har börjat packa ner hemmet i kartonger och börjat köra grejer mot Harads, japp vi flyttar dit!
Eller rättare sagt till Djupträsk, det ska bli såå skönt att få slippa bo i Boden, är verkligen ingen "stadstjej" vill bo lantligt med möjlighet till att ha många djur & slippa grannar som gnäller! Och framförallt kunna sitta på balkongen i lung & ro kommer vara underbart! Ingen som dammar mattor på mig, ingen som kastar kaninskit på mig, inga kokkosnötter!!? och man slipper väckas av att någon övervattnar sina blommor ovan oss så man får en dusch själv!

Ja, ni hör säkert att jag är lite less på att bo i lägenhet, mest för grannarna ovan, men i torsdags fick jag gå och banka på och skälla på henne iallafall! Gud så skönt det kändes!!!
Det började med att jag låg och vilade och det var supertyst, inga ungar som skrek nedanför och ingen ovanför som surrade. (DOM ÄR UTE "24/7" i vanliga fall).. Slumrade till lite och väcks av att de börjar surras jätte högt och möbleras krukor ovanför.. Aja tänkte jag de är ju inte så farligt så jag låg kvar. Men då så kom en stor dusch av vatten på mig och jag blev rasande!  Någon gång får det väl endå vara nog! BodenBo har ju fått prata med dem flera gånger och sist skulle de göra ett hembesök.

Jag gick ut ur lägenheten och stampade mig en trappa upp och plingade på. När hon kommer upp så presenterar jag mig att jag är grannen under.
-Jag är jävligt less på allt som vi får ner på våran balkong! Nu fick jag massa vatten på mig och förut har det varit kaninskit som förstört våran nya matta, och nu blir våra nya utemöbler förstörda med massa vatten, och inte nog med det så har vi även fått ner massa cigarett fimpar på våra möbler och hela balkongen, Jag tycker det är riktigt vidrigt!
(Har legat fimpar på våra sittdynor och ute matta, så skulle inte vara förvånad om de skulle ha börjat brinna någon gång.)

Hon ursäktar sig och säger att de inte har kaninerna där längre och att inte dom röker, att det är deras vänner.
Då tycker jag man tar sitt jävla ansvar och säger att de inte får röka där eller nå.. Sen så har man ju hört flera gånger dottern säga här ovan, jag tar ut kaninerna på balkongen! Så de vistas fortfarande där..
(Undra vad de skulle säga om jag släppte upp Plexus på dom.. Nej skämt åsido.. är inte så grym men haft gode lust till det så det blir ett slut på svinerierna!)

Sa även att jag hade bildbevis på allt som hamnat på balkongen våran..
Hon skyllde på att man inte kan rå för vad vinden tar med.. Men herregud ska vinden blåsa ner en halväten kokkosnöt?? Och plast & skräp.. och ja allt.. Nä fyy så skönt de ska bli att slippa de där äcklen!

Vet inte om jag skrev här tidigare, men de hatar ju tydligen blonda 20åringar med platt mage.. De sa dom högt och tydligt en dag på balkongen då jag satt & åt en calippo på balkongen..

Äh, mer prat om huset kommer det bli så småningom.. Ni får vara nyfikna helt enkelt..

 

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar