fredag 24 april 2015

Kluven med en aning förkylning

Ja, då var man där igen.. med den årliga förkylningen, känner mig dock lite bättre nu efter jag varit hemma ett par dagar. Har haft feber och huvudet har varit sådär tungt och haft rinnsnuva.. nässprayen har fått vara min vän denna vecka.

Har iallafall börjat käka en hel del c-vitamin så förhoppningsvis hjälper det lite på traven.. åt till och med kiwi till maten.. Med plättarna så de var inte så konstigt endå. :)

Jag grubblar och grubblar, känns som det enda jag gör nu för tiden. Jag känner mig kluven då jag inte vet vad jag vill göra riktigt. Nu tänker jag på jobbsituationen. Så sjukt jobbigt att tycka om jobbet så mycket men att de ska kännas så tungt att gå dit.
Vissa dagar är det självklart att jag vill sluta medans andra dagar vill jag inget annat än att vara kvar.

På söndag får jag iallafall något positivt att se framemot! Då ska vi hämta vår lilla tjej! Ska bli så spännande! :)

När man varit hemma såhär en vecka med förkylning och inte haft så mycket att göra blir man lite rastlös.. försökte på att göra en klättermöbel till katterna men jag höll på dö av svett & tårar så jag la ner och tänkte att jag tar och gör det när jag är frisk istället.

Har blivit bortskämd av Dike sen han kom hem i tisdags med frukost på sängen, kramar och fick en påse med lindorchoklad.
Känns lite bättre i all rastlöshet och alla tankar.

Saknar min Maddegull lite extra idag, är mer än 1 vecka sedan vi sågs.
Hon är en av de få vännerna jag har, finns alltid där för en trots vad det än gäller. Skulle göra vad som helst för dig!
Skulle behöva en riktig bra dag med dig med mycke skratt och stoj.

Du är verkligen är en av mina riktiga riktiga vänner. Jag kan vara mig själv och surra om vad som helst med dig, jobbiga som lätta saker. Och du lyssnar alltid, tack för att du finns i mitt liv!  ♡

Nu ska jag äta en kiwi och mysa ner mig i soffan och nöta mer serie.. sett igenom snart 3 säsonger med Angel.. Gammal serie jag vet men är som kul att se iallafall. :)

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar