onsdag 15 april 2015

Orättvisa & riktiga vs fejk vänner.

Känner mig frustrerad.. ska man inte på en arbetsplats bli erbjuden medarbetarsamtal och lönesamtal! ?
Medarbetarsamtalet skulle äga rum i december men då skulle chef vara ledig så frågade om vi kunde ta det i januari då denne skulle vara tillbaka. Ja de gick jag med på.
Har än inte fått samtalet och sen inget lönesamtal.. och nu är de för sent för ombudsmannen har skrivit fast lönerna för våran del.

Då man på ett annat möte och chefen sagt att det kommer synas i lönekuväret varför man måste gå på denna rad och så vidare.. då förväntar man sig det!
Jag blev missnöjd med löneförhöjningen då man jobbat så pass länge och andra som inte ens jobbat hälften får mer & inte ens är fastanställda. Som är orsaken till varför jag måste jobba på den rad jag gör. För att de inte är fastanställda..
Tycker det är så jävla fult att inte ens nämna när lönerna fastskrivs eller ha samtalen som alla har rätt till att ha.
Pratat med facket idag och dom tycker det är riktigt fel..

Tycker det är bra att de andra får löneförhöjning och det är såklart kul för dem. Men bara för att man är hatat och besvärlig av lönesättande chef-personligt agg verkar denne ha så tycker jag inte att min prestation i arbetet ska lida för det. Jag GÖR mitt jobb, jag ÄLSKAR mitt jobb..

Blir så himla ledsen och kränkt hela tiden orkar inte med det..

Kände bara att jag var tvungen skriva av mig lite..

Känner mig allt mer och mer utanför på jobbet däremot, känns som kollegor snackar bakom ryggen eller nått och bara tycker man är besvärlig som orkar bry sig om bristerna.
Ibland känns det som om de bara umgås med en för att vara snäll och inte för att de vill..

Usch alltså..

Vad ska man göra i sitt liv!?

Hoppas till gudarna att jag blir erbjuden något av alla jobb man kollat efter!
Trots att jag kommer sakna alla simskolor och ungar som får en att vilja fortsätta med allt.

Känns även som att man nu får bekräftat vilka som är ens riktiga vänner nu när man flyttat till harads och får veta vilka som bara snackar skit om där man bor och har allt emot att ens vara här.

Man får veta vilka: som ids komma hit och vilka som bara tycker de är jobbigt.
Vilka som säger vad fan finns det i Harads?! Och man svarar jag, men man duger inte riktigt när man kommer från Harads.

Äh nu ska jag gå..

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar