söndag 6 april 2014

Kattbetts operationen!

Morsan skickade ett par bilder till mig som är från något år tillbaka..
Bland annat bilder på då jag skulle tvätta katterna, min katt Tamook som badas utan problem.. :)
Och sen Tiger som skulle badas, men som slutade med att han blev så rädd när han halkade och bet i min hand, slutade med akut operation eftersom min hand var uppsvälld som en ballong.. Fick gipsa ett par dagar eftersom jag ej skulle få röra den då det blev massa bakterier i den..

De öppnade tummen på 3 ställen (bortser från där bitmärkena var) på tumknogen eller vad man nu kallar den sen i de två vecken man har i tummen, sedan hade jag en slang i tummen så de kunde spola rent emellanåt.. Ja, de gjorde ont! :) Men jag fick massa smärtstillande, nästan för mycket för jag var sjukt dåsig och kräktes någon gång.. :) 

2012-01-27 var dagen då de badades och händelseförloppet började. :)
Här får ni se bilderna:

Min fina Tamook som badar helt felfritt! :) <3
Tamook duschar/badar! :)
Tiger tycker dock inte alls om det här, det känns osäkert..
Färdig badade! :)
Ett litet bett av Tiger då han halkade i badkaret och blev jätte rädd.



Inlagd efter operation, handen var sjukt mycket större än den andra. Ballonhand!
Påväg att ta bort gipset! :)
I väntrummet :)
Tagit bort gips, och skall vänta ett par veckor innan stygnet tas. Såret under stygnet är där bettet blev, sedan ser man även i vecket på tummen där överkäken tog. Alltså öppnade dom där stygnet är och i vecket som man ser samt längst ner under tummen på insidan av handen/tummen.
Skönt att slippa gipset! :)
 Så kan de gå när katterna varit ute och smutsat ner sig!
Alla jag träffade på sjukhuset tyckte att min historia om hur det gick till var lite rolig, hur många åker liksom in på akut operation för att dom badade en katt.. :)
Haha!
Aja, sedan detta hände har jag badat Tamook ett antal gånger, eftersom han kommer självmant och sätter sig på badkarskanten då jag badar, han kliver i efter en stund.. :)
Min kattunge som är vit badade jag förra veckan tror jag, han hade skitat ner sig.. 
Sen även en annan katt åt en kompis. 
Badat illrar och hundar också utan problem. Man får inte låta sådana saker skrämma en! :)
Måste ju också skriva att katten som bet är världens snällaste och har aldrig någonsin gjort någon illa annars. Första gången detta för något år sedan, och han lever än och har inte gjort någon en fluga för när! Han är världens bästa lillebror trots lilla olyckan som blev! <3 

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar