söndag 27 april 2014

Sol!

Just nu känner jag mig lite som en soldyrkare, jag vill bara vara ute hela tiden och bara vara..

Var ut tidigare i veckan med Plexus & Madde, vi satt på en filt i gräset och myste.. Jag var även ut idag med Plexus och gjorde exakt samma sak!

Äntligen blir det sommar ska bli så sjukt skönt! Hoppas man får veta snart hur schemat ser ut för i sommar, vilka helger man jobbar o vilka man är ledig.. Blev ju ombedd att söka semester, men hur ska man kunna göra det när man inte vet hur man jobbar, jag kan ju inte riktigt ta semester de veckorna man har 3 av 4 helger.. Då räcker ju inte semesterdagarna någonvart alls..
Vet inte hur många gånger jag frågat om det och inte får något svar.. förstår inte riktigt vars problemet sitter, har man inte som fastanställd rätt till att veta hur man ska jobba 1 år framåt iallafall? 
Vad vet jag, måste väl söka vidare för att få svar på det, för i kommunen verkar det tyvärr inte vara så mycket svar iallafall..

Äntligen har simundervisningen börjat och jag får göra något jag tycker om, att träffa alla underbara barn!
Hade en simundervisning tidigare i veckan och efter den var klar fick de 5 min fritt, vilket de typ avgudar med att hoppa tusen gånger från trampolinerna och mycket mer.. Men en kille som jag hjälpt under lektionen som inte riktigt klarar av att simma helt själv än, (på god väg) frågade om jag ville leka livräddningsleken med honom då alla andra barnen sprang iväg till trampolinerna.
Han är så gullig denna pojk så man kunde ju inte säga nej, så jag hämtade livbojen och han sa att han ville rädda mig och att jag då var tvungen simma ut så han kunde kasta den och rädda mig in till kanten.. Han lyckades hur bra som helst och sedan fick jag rädda honom en gång också!
Leendet.. De värmer så inom själen..
Att få bli kallad "fröken" och bli så glatt bemött av alla dessa små barn är helt enkelt underbart! Älskar verkligen att jobba med barn! 

Nu är inlägget nog långt så jag avslutar här med ett par bilder!

Talk to the paw mommy!
Soligt!

Trött liten Plexus!
3 år, 3 ord, Jag älskar dig! <3

Att en sådan liten filur kan sätta sådana spår i själen! <3
Allas blickar då de ser Plexus, frågar fördomsfullt om de är livliga och bits, hur man kan ha en iller som husdjur, deras ansiktsuttryck då jag lyfter upp Plexus mot mitt ansikte och pussar mig på munnen och i princip somnar i min famn!
Promenix!

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar