tisdag 29 april 2014

Tröttsam dag!

Är helt slut av dagen...
Badat i flera timmar och ett litet kaos med dubbelbokning.. Det slutade med att jag fick ha klass 1+2 ca 15 elever, S-O fick ta 20 3:or och Rickard hade en annan kille! :)

Det gick ju iallafall men det kändes kaotiskt till en början.. Men sedan blev det ju lite struktur på det hela, i vanliga fall brukar vi vara minst 2 st lärare på 20 3:or och oftast 2 vilken klass det än är.. Sen hade ju inte 1+2orna någon liten undervisningsbassäng då det fortfarande är renovering och vi håller till i motionsbassängen.. Men allt gick bra och jag fick någon spark i magen då ett barn hoppade på mig i vattnet, något litet slag i ansiktet och sparkar på benen.. Men de är man ju som van.. :) Var bara den där sparken i magen som tog sjukt ont..

När man sedan fått upp värmen så gick vi ned till chefens kontor och då får vi veta att vi kommer fortsätta på samma rader som förut.. SKJUT MIG!!!!
Jag har önskat 1000tals gånger att verkligen få byta till en annan rad. Den jag ska gå på med tanke på att jag fått den tjänsten.. Förstår inte vad som är problemet egentligen, vi är 3 st som jobbar just nu..
R, Jag och S. R har fått en tjänst som han inte gått på tidigare utan jag har gått på den.. S har ännu inte fastanställning men jobbar heltid på rader, han har inte heller gått på någon av de raderna jag vill gå på.
2 av raderna jag vill gå på är i princip lediga och endå kan jag inte få gå på dom.. Har gått på en förut och det var underbart, hatade att jag fick byta och nu att jag inte får byta tillbaka gör mig jätte ledsen.. 
Vi skulle få gå kvar på dem för att det var enklast att göra så.. men, ska man inte bry sig om sina anställda om någon inte trivs eller så?
Verkar inte vara så iallafall..

"Slutade med att man kom hem och sedan kom panikattacken.."

Ibland undrar jag verkligen vilka som läser min blogg, hade varit kul att veta om någon från jobbet läser, och om de reflekterar om hur de är.. Märker de att jag mår som jag mår.. Med tanke på att ingen frågar hur det är förutom Madde! Tack för att du finns utan dig hade jag inte varit på jobbet tror jag..
Jag känner mig väldigt överkörd, och alla idéer man kommer med blir bara nedmejjade..
Själv tycker man att de flesta idéer man har är bra, som till exempel min idée om halloweenpartyt som blev en succe..
Men ingenting duger och man är i princip bara i vägen, jobbig och ens åsikter räknas inte längre..

Från att ha varit ett så sjukt roligt jobb där man älskade det mesta, till och med en sån grej som att håva bajs kunde man få och verka kul hur äckligt det än var..
Nu är allt bara skit, utom en sak.. Simeleverna, de gör att jag verkligen orkar vara kvar, om inte ni hade funnits så hade jag aldrig fortsatt på NP.

Jag ursäktar för att det är lite dyster stämning på min blogg just nu men den handlar ju om mitt liv och just dystert är vad det är just nu.. Men förhoppningsvis blir de bättre!

Nu ska jag mysa med lillfisen, pegenstegen, mockoslocko och min smartiiie!
 


Ha de bra!
Kram
Tezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar