torsdag 28 december 2017

Det sket sig..

Kalendern gick inte som jag ville.. Har själv försökt stanna upp och ta vara av något ögonblick men har inte hunnit och orkat skriva det här. Det blev lite för mycket när Dike blev sjuk och så var de ganska stressigt med avslutningar och dittan och dattan på jobbet. 

Ska försöka göra något annat på bloggen istället eftersom de är så skönt få skriva av sig ibland.. släppa allt som snurrar i huvudet fritt en stund.. 

Jag skulle vara ledig nu mellandagarna men har istället blivit sjuk.. Har hosta å är snorig till å från samt ont i hela kroppen.. men de värsta är smärtan i ryggen och i magen vid njurarna..  
Igår kräktes jag för att de gjorde så ont.. 
Var till VC och gjorde diverse prover de inte kunde göra i måndags (juldagen) men de verkade som ett virus så en förkylning eller så trodde dom.. trots smärtor vid njurarna.. åka hem å käka mediciner å vila.. vaknar av att telefonen ringer. HEMLIGT NUMMER. Stod de på skärmen, svarade och det är läkaren som fått svar av proverna som togs tidigt imorse. Jag har sorkfeber. 


Så störande! Inte nog med att Dike fick det var jag också tvungen att få det.. (smittar  inte mellan människor)
Så inga mediciner som ska belasta njurarna osv.. Tyvärr så kan jag inte sluta med dom eftersom då får jag extremt ont från endometriosen.. så antingen pest eller kolera.. 
Hoppas njurarna klarar av de här och att jag blir frisk snarast.. orkar inte vara sjuk.. orkar inte vakna sjöblöt i svett en natt till.. orkar inte ha mer ont än jag redan har.. 

Less & frustrerad..

Om jag inte hinner skriva mer så önskar jag er alla ett gott nytt år! :)

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar