måndag 29 april 2013

Till minne av Elektra!

ELEKTRA

Ville bara skriva ett litet inlägg om Elektra.

Leker i röret!
För er som inte vet vem hon var så ska jag göra en lång historia lite kortare.

Polisen hade fått ett samtal om en försvunnen iller som de fick ta in, de hade sökt på internet vilka som kunde äga sådana i Boden, då fann de mig. Ringde och frågade om de var min, vilket de inte var eftersom Plexus var hemma, gav dem min illerväns nummer också ifall hans iller skulle vara på rymmen vilket den inte heller var. Får då frågan av polisen om jag kan vara stödhem åt den. Jag blir då det och hon får bo hos mig. Hon var i väldigt dåligt skick så får ta henne till veterinär och bekosta massa på henne, vilket inte gjorde mig någon de viktigaste att hon blir bra!

Efter 2 veckor har de fortfarande inte hört om någon ägare, jag har själv tagit reda på vem de var och han är inte en okej kille. Har även konfronterat han senare och han erkände att de kastat ut den. DEN!

Aja, Det var iallafall en hona och hon fick då namnet Elektra hos mig, hon gick tyvärr inte ihop med Plexus då han var i brunst just då! Försökte så gott jag kunde men var tvungen ha lägenheten uppdelad i två läger. Elektra fick då tillfälligt bo i ett stödhem som hon senare fick flytta till då de gärna ville ha en iller. :) Hon fick det jätte bra där och senare med tiden även en till illerkompis!

Hon har nu gått bort, fick jag ett sms om, kring 12-13 april.
Plexus fyllde år 12 april så jag skrev även de på Elektra då jag skulle försäkra henne.

Hon har haft en tuff start i livet med många flyttar vad jag fått reda på, fått mycket dålig mat och dylikt. Så glad att de sista året fick hon må bra! Få bra mat och bo med någon som verkligen brydde sig om henne!

Hoppas hon är på ett bättre ställe nu, trots att hon bara bodde hos mig någon månad medans hon återhämtade sig lite så satt hon sina tassar i mitt hjärta, man såg verkligen vilket humör hon var på! Hur hon myste då hon sov och massa andra egenheter! Elektra blev 3-4 år på dagen och somnade stilla in hemma.

Dina tassar finns fortfarande i mitt hjärta!

Vila i frid
Elektra

Sötis i favvo bädden!

Tröttis i bläckis!

Lillstumpan hos veterinären, vetegroddsolja efter blodprovet var uppskattat!

Tänker på dig Stumpan!

Puss & Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar