tisdag 3 september 2013

Fy på mig!

Hej.. *blushing*

Nu är de ju så att jag inte skrivit på ett tag, har tänkt ta tag i det flera gånger men har som inte känt att jag orkat..
Har varit grymt stressad och mått lite halvkasst så det är orsaken till att jag inte bloggat.

Nu känns de lite bättre och idag var första dagen på länge som jag verkligen ville skriva igen! 



Mycket har hänt sedan sist..
Har ju jobbat hela sommaren i receptionen på badet, inte ute i badet som jag alltid gjort annars..
Har väl varit både kul ibland och inte alls min grej ibland..
På slutet var jag så trött och less på att aldrig få veta något.. Visst jag vet att jag får jobba men inte hur och när osv.. Vill ju som kunna planera sitt liv lite grann och när man inte ens får veta hur man ska jobba om 3 dagar är de sjukt stressigt och allt möjligt..
Svårt att förklara för alla, när de inte verkar veta vad stress är. Och hur lätt påverkad man är av de.. Åh! Ibland har de varit så nonchalant(stavning?), jobbigt, frustrerande och näst intill gråtfärdig på jobbet... Hoppas ingen märkt de, ah.. Annars gör de väl de nu när de (om) de läser min blogg, vad vet jag..

Har till och med haft mardrömmar om att jag glömt hur man simmar och dylikt för att jag inte badat ens på när som så mycket jag gjort tidigare innan jag började i kassan.. Vaknade alldeles stressad en natt då jag drömde att jag inte kom upp ur vattnet, TROTS att jag bottnade då vattnet bara var över knäna.. Stod o viftade med händerna och skrek på hjälp under vattnet.. Nästan blivit lite rädd att börja jobba igen bara för alla dessa mardrömmar..

Nu börjar dessa tunga kilon sakta rulla av mina axlar då jag igår fick börja i badet igen! Var så sjukt lycklig då jag fick hoppa i bassängen och ha en simundervisning igen! *tår i ögat*
Älskar att alla arbetskollegor hälsar en "välkommen tillbaka" trots att man alltid varit där fast på "andra sidan". En sån grej får en att älska sitt jobb, de och flera små barn som är så glad att se en igen och tycker man har roliga simundervisningar och litar på en fullt ut då man håller dem under magarna när de lär sig simma.. :)

Idag var de en sån rolig första lektion! Var en underbar Unby klass 3! De var så glada och följde minsta lilla instruktion till punkt och tyckte de var så kul! Sen var de en liten herre som behövde hjälp med simningen och vågade inte hoppa själv från kanten på grunda, endast om han satt på rumpan och höll min hand. Hela klassen simmade över till djupa varpå de ska få hoppa från valfri trampolin. Lille herren följer med några tuffa tjejer upp på trean men velar massor.. Ropar ner till mig i vattnet "MEN JAG KAN JU INTE SIMMA" svarar att jag hjälper honom då han kommer ner till vattnet om han vill hoppa! Räknar till tre (verkar inte som han kommer hoppa).. Ett, två, TREEE! Och han hoppar ! Blev helt imponerat av den lille tredjeklassaren! :)
När han kommer in till kanten då jag hjälpt honom frågar hans kompis, shit hur tordes du det där?! Han svarade då: "jag tordes inte, jag tvingade mig själv." Han tyckte det var jätte kul dessutom! :)

Aja, nu vart de typ ett riktigt långt inlägg, hade tänkte skriva om Arjeplogsturerna också men de får bli sen.. :)

Ha de nu så bra!
Kram
Tezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar