söndag 22 september 2013

Huvudvärken..

Hallo..

Svala i Mellanström i somras. Foto:Tezz Strömberg

Lider av en hemsk huvudvärk just nu.. fast har ju haft den i  månader men nu har den börjat bli värre och värre, för nästan varje dag!

Den har hållit i sig sedan onsdag.. så var tvungen hem från jobbet. Orkade verkligen inte.. Skrev i fredags då de verkade på bättringsvägen att jag skulle jobba på måndag, men nu sitter jag här med värken från jag vet inte vars.. Hoppas den går över annars kan jag inte jobba..

Var ju som sagt till läkaren då i torsdags, skulle till Sanden men de hade stängt..
Fick gå till Björknäs då. Fick iallafall en vettig läkare och inte han som sa att jag var vanskapt som sist jag var dit..

Fick träffa en sköterska först som kollade blodtryck, puls och lite sådant.. Hon sa att jag skulle få träffa läkaren så satt mig och väntade..
Kommer då en sköterska till som vill träffa mig och går igenom precis samma procedur.. Aja nu skulle jag få träffa en läkare, blev erbjuden att vänta i ett "vilorum" om det var jobbigt med ljud och ljus men de var det inte så satt mig i väntrummet igen..
Efter en stunds väntande kommer en läkare och frågar efter mig..
Han klämmer på huvudet lite varstans efter jag berättat vad problemet är.
Kollar mina öron - helt ok.
Synundersökning - helt ok.
Kollar ögontrycket med nån grej i mina ögon - helt ok.

Sedan sa han att de behövde mer utredning, eftersom jag haft ont så pass länge och det är alltid bara en sida av huvudet. osv.. Orkar inte berätta allt här..
Han beställer då en röntgen och en datortomografi, så nu ska jag vänta på en kallelse på den.
Fick nå smärt tabletter, som tur hjälper dom iallafall, ett tag..

Aja, ikväll åker älskling till Arjeplog igen, för tandläkarbesök. Stackar'n alldeles svullen i ansiktet. Läkningspuss på dig älskling <3 :*

Nu ska jag vila en stund och se om värken ger sig eller om de blir som igår...

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar