söndag 8 december 2013

gällivare & julbord

Tja!
Ja, som sagt var jag ju i Gällivare i fredags, åkte vid 07:05 från boden och var framme i G tio i tolv.
När jag väl kom dit frågade jag i receptionen hur jag skulle hitta till Magnetröntgen.. han gestikulerade med armarna och en massa höger/vänster osv.. Hängde inte alls med, sa att de var första gången jag var i gällivare typ och bad han säga en gång till. Men han insisterade då att följa mig dit jag skulle!
När vi gick dit så frågade han om det var ryggen jag hade problem med..
-Nej, det är huvudet. Svarade jag.
-OJ, de kan man inte tro. Fick jag till svar..
Haha vart lite häpen av svaret och sedan sa han genast.. Jag menade inte så..
Alltså är de bara tokstollar som röntgar huvudet där? eller? 

Väl inne i röntgen rummet så vart jag fastspänd i nån himla rymdfarkost typ.. kändes så iallafall..
De stoppade på radiohörlurar på mig, fast jag tog på öronproppar före det.
Trodde jag skulle tappa hörseln så högt de hade radion, o dessutom ljudet från röntgen var ju inte lite heller!!
Först lät de som om jag kommit in i nått gammalt data/tvspel som folk sprang runt o sköt varandra i..
Nämnde jag att radiohögtalarna måste ha varit söndersprängda också?
Nämnde de efter jag legat där i 30 minuter... Han ju inte be dem sänka när han mitt i allt frågade om de gick bra, han just så pass svara j..aa.. sen sa han ja då fortsätter vi.. Och då var ljudet igång igen..

Nu är det bara vänta ca 10 dagar o se om läkaren hör av sig. Om inte får jag väl ringa..

Jag hade tur och fick åka hem med en gammal klasskompis som slutat jobba och skulle mot Boden. Skönt att komma hem lite tidigare. :) Tack så mycket för skjutsen än en gång!!

Sen var det ca 1 timme kvar tills vi skulle äta julbord med jobbet så jag åkte till Madde för att fixa till mig lite före.. Tur att Madde hade en plattång för jag hade glömt min! TACK! :) hehe

Sen blev de go mat och jag o Stina körde en Dance i Wii och vi vann.. ;) Hejja oss..
Sen blev de lite karaoke. Roligt riktigt länge sedan sist, vill verkligen sjunga mer och oftare! :)

Nu ska jag chilla efter helgjobbet och tagga inför jobb imorgon också.. sen är jag ledig tisdag! TJOHOOOO!
Foto: Maria Hedberg, Ateljé M i Arvidsjaur
Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar