onsdag 12 februari 2014

ISVAKSBAD!


 Tjohej!

Idag så badade jag isvaksbad! Eftersom vi håller lektioner för eleverna och badar dem i isvaken tänkte jag också ta mig ett dopp, gjorde de för 1 eller 2 år sedan men tänkte att jag skulle göra de igen!

Det är en sjukt bra upplevelse att prova ifall man inte redan gjort det! Man inser hur viktigt det faktiskt är att ha isdubbar med sig och ombyte! :)

Madde & Affe tog lite bilder på mig då jag badade, och Rickard filmade mig, så kanske laddar upp en video om någon dag då jag fått den! :)

Alla reagerar olika när de hoppar ner i isvaken, beroende på om man doppar huvudet eller hur snabbt vattnet kommer in till kroppen! Jag åkte helt under, när jag kom upp så kunde jag inte sluta skratta, det var så sjukt kul! Jag bara skrattade och skrattade tills de sa till mig att jag skulle andas som jag brukar säga till eleverna! :) Det gick ganska fort att hitta lugnet så jag beslöt mig sedan.. eller egentligen innan.. att jag skulle simma ett par varv.. Det blev 9 st! Trodde jag var på 8 egentligen.. sista varvet var så sjukt tungt! Och sen trodde jag inte att jag skulle ta mig upp! Allt blev så tungt av allt vatten, stövlarna helt fyllda osv.. :)

Jag tog ett par pauser för att återhämta mig och orka dra mig upp! Så tillslut var jag uppe!
Jag var i isvaken i 3 minuter och 25 sekunder enligt videon! :)

Här får ni ett par bilder så kommer videon om någon dag förhoppningsvis! :)





 Om ni inte redan har gjort det bör ni göra det! Det är en sjukt bra livserfarenhet och isdubbar är verkligen en billig livsförsäkring!

Sen vill jag bara säga att det var SJUKT KUL!!! :)
+ att jag har ett sjukt kul jobb!
+ att jag har världens bästa kollegor! <3

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar