onsdag 26 februari 2014

Lite blandat!

Dagen har varit bra men lite seg, och trött! 
När jag väl kom hem och ätit & gosat med Tamook som kommit hem idag så somnade jag!
Vaknade för några timmar sen.. Sen somnade jag om och vaknade för nån timme sen igen.. :)

Ang. jobbinlägget, vet inte om så många läst det! (inlägget före detta.) Om hur de var på jobbet osv..
Facket kom till oss på vårt personalmöte, och mycket riktigt så har vi ej den utrustning eller skyddskläder som behövs för att använda vissa av de medlen som vi gjorde..
Sen så får vi inte arbeta på anläggningen förens byggstädet varit, vilket borde varit självklart med tanke på hur de dammar och so on.. Det är ju grymt mycket partiklar man inte ser som man får i sig också...
Visst byggarbetarna får ju arbeta i den miljön, men de är byggarbetare, och har rätt skyddsutrustning & luftrenare (sug?ar som renar luften osv) & riskutbildningar & mer lön vid risk osv...
Nu är jag inte helt 100% säker på de riskutbildningar osv de har men jag bryr mig inte riktigt i de..

Istället för att då slita arslet (ursäkta språket) av oss resten av denna vecka kommer vi då ha planering! Vilket innebär att vi inte kommer arbeta i den miljön tack och lov! NU KAN JAG ANDAS NORMALT! Det var ju hyggligt!

Om ögat så var jag på VC igår, I TRE TIMMAR!!!
Det tog lite längre tid än vad jag hade velat att det skulle ta..
Det var ingen skada på ögat iallafall, men det kunde vara nån inflammation på hornhinnan, vilket inte är en vanlig ögoninflammation med var osv.. Jag fick ingen medicin men de spolade ögat, gjorde lika ont efteråt som innan men sen skulle jag vänta och se hur de blir.. Om de skulle bli värre får jag fara tillbaka..
Har lite ont ännu men det har blivit betydligt bättre, men nu när jag väl sitter har och skriver känner jag att jag har ont i andra ögat?! Samma som jag haft på det andra..
Vad är de för fel!?
Varför måste jag alltid drabbas av något, känner mig så less ibland.

Fick även prata av mig en del igår, hos sjukgymnasten som är hur bra som helst och verkligen engagerar sig till att lära känna patienterna och samtidigt kunna ge dem rätt vård!
Sen har jag även varit och pratat med en till kvinna som jag tyckte de var underbart att få prata av mig hos, att dela med mig av ALLT, hur jag känner om jobbet och vad som funkar och de som verkligen får mig att må dåligt osv..
Fick ju prata med en kvinna via företagshälsan på Sensia, till henne går jag ALDRIG mer! Elakare och trögare människa får man leta efter, hon fick mig att må rent utsagt SKIT, jag gick därifrån grinandes, hon verkligen klargjorde att hon var där för att hon har betalt och att kommunen betalar om de vill att jag ska komma dit mer. Hon hjälpte mig inte ett dugg med min stress som jag var där för.. Hon förvärrade den och stressade igenom hela mötet.. försökte "ställa diagnos" och hitta på saker som kunde ha utlöst det hela när jag berättat vad som utlöst de, hon ser verkligen ner på människor som mår dåligt så om du mår dåligt ska du inte träffa henne.. Hon sa knappt Hejdå då jag gick bara öppnade dörren och jag fick gå, grinandes därifrån..

Nu känns mycket bättre då jag fått prata med denna underbara person på VC, hon verkligen förstod och lyssnade på vad jag sa och ville veta vem de var på Sensia, vilket jag berättade. INGEN ska behöva bli minipulerad av henne nå mer!

Aja, lägger väl in en bild i detta tråkiga?  inlägg och sedan kommer jag lägga upp ett nytt inlägg med lite bilder från förra veckan för att de ska bli lite roligare stämning här!
Ni som vill veta vem den där manipulerande, dumma & elaka kärringen på Sensia är får gärna maila eller ta kontakt med mig då jag inte vill lämna ut något namn så på min blogg..
mizz_tezz_@hotmail.com


Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar