måndag 24 februari 2014

Kass dag

Visst, de brukar vara kul att komma tillbaka på jobbet då man varit ledig ett tag. Men idag var det verkligen en skit dag!

Måste skriva av mig lite för att ens orka kliva upp & vilja gå tillbaka dit imorgon. Nu struntar jag i vad man bör och inte bör skriva på bloggen för såhär jävligt kändes det idag!

Kan börja med att nu kl.20.17 så har jag äntligen kunnat slappna av och inte ha fullt lika ömmande kropp som jag hade på jobbet och när jag kom hem.
Och då slutade jag 15.30, kom hem kastade mig på sängen för att jag hade ont, började grina mycket av att jag hade ont och sedan för att de är som de är på jobbet just nu.

Kom på jobbet kl 8.00 imorse och jag visste inte vad vi skulle göra alls. Eftersom vi inte är ''badvärdar'' nu när det är stängt o bassängerna är tömda och det är kaos på stället, byggarbetare höger och vänster betongdamm och målare o tjosansa!
Hade iallafall på mig vardaglig klädsel, jeans+linne+hoodie.

Nu ska vi börja polera bort kalk från fönster hela veckan alltså timme efter timme ska vi stå på en byggarbetsplats med betongdamm och väldigt hög volym med tanke på att det bilas en hel del fortfarande. Med våra egna kläder ska vi stå och göra detta med starka medel som man blir dåsig av, en del som säkert fräter på fingrar som rustaway till exempel.

Kan ju inte påstå att jag anställdes som byggarbetare när jag skrev på!

Ursäkta att jag blir lite frustrerad över det hela, men jag fick panik på jobbet idag. Jag fick andnöd, allt damm och skit och dessutom ångorna av alla medlen vi var tvungna använda på fönsterna gjorde så jag fick hosta och svårt att andas. Jag fick till slut åka hem och hämta en inhalator hemma för att jag skulle kunna få tillbaka andningen.

Det värsta är att jag känner mig så besvärlig och jobbig för att jag ofta måste säga till om saker.
Till exempel, nu munskydd eller sånt...

Jag förstår inte för de första varför vi ska vara i den där miljön?
Funderar skarpt på att kontakta facket och höra om de tycker det är okej med det här?

Aja fortsätter väl med arbetsställningarna, tänk er att vaxa en rostig bil med polermaskin i ca6-8 timmar, nästan utan resultat. Så jobbar vi nu, dock är det fönster och kalk såklart.. Lite skillnad blir det men det är sjukt mycket jobb.

Känner typ fortfarande hur mina händer vibrerar efter den där maskinen.. Och jag som redan har ont i kroppen fick sjukt ont i ryggen av att hålla på med den så länge. Även ont i höften av att stå och trycka emot hela tiden.

Ibland säger en del åt en att göra si o så, det gör inte ont då och de är bättre osv trots att det faktiskt är så man gjort blir man så less och irriterad.

Det här är ingen uppgift jag klarar av att jobba med 8 timmar om dagen, därför sökte jag inte till det jobbet. Om jag velat jobba på en sådan arbetsplats då hade jag sökt det och inte till simlärare/badvärd!

Nu har jag fått skriva av mig lite, och det känns skönt trots att jag utelämnat mycket mer av saker och ting..

Imorgon blir det till sjukgymnasten!

Ha de bra!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar