lördag 9 november 2013

Helg

Nu är man ledig, igår kväll kom Malin och Ingrid, Syster och Mor till Dike. De skulle sova över till idag då vi allihopa planerat att åka och hälsa på Ulrica, som är på sunderbyn nu.
Jätte kul att se henne och få höra henne skämta på som vanligt!
Efter vi varit där några timmar åkte jag och Dike hem till Boden medans Malin och Ingrid stannade kvar hos henne.

När vi kom hem var jag jätte trött så jag la mig för att vila och lösa lite korsord. slutade med att jag somnade några timmar.. Sen så åt jag någon satsumas..
De där med satsumas/mandarin/clamentin har vi nu googlat på jobbet. Google är riktigt bra faktiskt används som dagligen då man suttit och pratat och funderat på allmänna saker.. :)

Satsumas -Tunt skal, ofta små och ibland lite gröngrul i skalet.
Clementin - Tjockare skal och lite större är Satsumas.
Mandarin - Finns inte i fruktdisken, finns endast i konservburk eller juice, mycket svår att få tag i fruktdisken i princip omöjligt tydligen..

SÅÅ, jag som har kallat "satsumas och clementin" i flera år har haft fel.. Sorry frukten.. Men jag kommer nog kalla dig mandarin iallafall! :)

Nog om de frukterna, sen såg vi serie - Homeland ett avsnitt.. Vill se mer men de har vi inte..
Nu ska jag göra lite beställningar jag fått. :)

Foto: Maria Hedberg Ateljé M
Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar