söndag 2 mars 2014

En ny familjemedlem!

Vill välkomna Izor till familjen!
Vi hämtade honom idag, vår lilla bäbis på 12 veckor!
 
När Dike hittade annonsen om lille Izor och hans bror blev jag som små kär i honom!
Jag har i flera år velat ha en vit långhårig katt med blåa ögon, och att den skulle vara av rasen Maine Coon!
 
Tror jag skrivit tidigare om den rasen här i bloggen, och ni som känner mig har jag säkert pratat om det flera gånger med!
 
Izor är inte renrasig Maine Coon, men jag har som insett att det är några år tills jag kommer att skaffa min renrasiga Maine Coon! Izors mamma är huskatt medans hans far är en Maine Coon, så jag fick ju lite av det iallafall!
 
Han är dessutom vit och långhårig! De blå ögonen, ja jag fick något lite fränare, han är en odded eye! Eller hur man nu säger det, ni som inte vet vad det betyder är att han har ena ögat blått och det ena grön/brunt.
 
Idag så har Tamook och Izor fått bekanta sig lite, och Plexus har fått en liten filt bit med Izors lukt på så han får bekanta sig med den innan de ska få träffas!
Det har funkat bra än så länge, Tamook har varit lite fundersam men det är ju faktiskt bara första dagen!
 
Så välkommen söta Izor till familjen! <3
 
Ha de bra!
Kram
Tezz
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar