onsdag 5 mars 2014

Sjuk?

Idag så skulle jag upp och åka till sjukgymnasten 7.15, så jag klev upp vid 6.30 så jag skulle hinna duscha..
När jag steg upp och duschat så var de dags för att borsta tänderna, men tandkrämen smakade så äckligt så jag kräktes typ.. Ombokade tiden hos sjukgymnasten.

Vart lite rädd att jag fått magsjuka men jag tror inte det.. Eftersom jag ätit och inte ens mått illa på hela dagen..
Men jag beslutade mig för att stanna hemma iallafall för att vila, hade sån ont i nacke, rygg och huvud så var nog de som mest fick mig till att stanna hemma, att sitta vid datorn hela dagen på datakurs är jobbigt.. Får så sjukt ont i ryggen..

Nu är det bättre så kommer nog fara på jobbet imorgon! :)

Känner ni ångest då ni ska sjukanmäla er från jobbet?
Det gör jag jämt!
Tycker inte man ska behöva känna så..
Men alltid när man är sjuk och anmäler sig känns det som om alla misstror en eller att de hittar på andra saker..
T.ex. då en var sjuk och anmält sig som det på morgonen kommer sedan en och säger: NÄ, inte tror jag han är sjuk, det släpptes ju ett nytt spel i helgen så han ville nog bara spela det.

Sen har det varit massa andra konspirationer kring när folk är sjuk.
Är man sjuk så är man, kollegorna/cheferna ska inte börja fundera på hur man är sjuk osv. Då ska man säga: Okej, krya på dig! Vi ses då du mår bättre! Eller något sånt.

Det HAR hänt att jag ringt och sagt att jag måste sjukanmäla mig, och grinar i telefon för att man får sådan ångest, är det rätt? 
Sen många andra gånger har jag verkligen kämpat mot tårarna för att det är så jobbigt att sjukanmäla sig.
Sista gångerna samt idag har jag endast skickat ett sms med texten, jag är sjuk, kan du sjukanmäla mig?
För att det känns jobbigt.

Detta inlägg är inte riktat mot någon speciell utan bara i allmänhet, tycker bara att det inte borde vara såhär, för de finns garanterat fler jobb som har det såhär!

Nu står jag i ett dilemma, "törs" man åka någonstans trots att man varit sjuk från jobbet. Jag mår ju liksom bättre nu. Men man har ju hört ganska nyligen:
-Han var ju sjuk hur kan han då vara med folk, han var ju med på bild där på facebook trots att han var sjuk.. ?
Ursäkta, men jag tycker det borde vara okej att om man känner sig bättre borde man få fara ut och göra något, sen bör man väl tänka efter om man börjar må sämre av det eller inte. Tycker det ändå är fel då en del av arbetslaget börjar konfundera om huruvida man är sjuk eller ej!

Det är fortfarande personen i fråga som "bestämmer" om man är sjuk!
Är man sjuk så är man! Låt bli era dumma kommentarer och håll dem för er själva isåfall om ni inte tror på personen ifråga.
Måste typ åka på pingstkyrkan o köpa en soffgrupp som vi ska ha till stugan.. vi ska ju dit i helgen.. Men vet inte om man vågar... 
Vi har ju bestämt sedan lördags att vi skulle dit idag så vi hinner köpa den.. 
Senare ska vi åka en sväng till mamma för att gratta henne i efterskott då hon smet på födelsedagen också!
 
Bifogar en bild på mig från förra året.

Jag har iallafall världens bästa kompis & kollega som man kan prata med om allt! Du betyder så mycket för mig! Trodde aldrig vi skulle komma så nära varandra som vi är idag!
Kram på dig Madde <3 !

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar