onsdag 17 december 2014

Lucka 16

Lucka 16
Ledig dag & nytt schema

Imorgon har jag en ledig dag, en fri dag! Ska måla en lampa imorgon är tanken mer tänker jag inte planera bortsett från att sotaren ska komma.
Känns så skönt att vi nu har fått ett nytt schema som man har mer sammanhängande ledighet och bättre rutiner på veckan..
Förut jobbade man alltid kväll och sedan morgon dagen efter. Vilket ofta kunde resultera i att om man började på en onsdag jobbade man från 12.30 till 21.30 vilket är 9 timmar minus 1 timme rast. Innan man kommit hem så hade klockan hunnit ticka till 22.. fast om man bor 1 timme bort så är den 22-23.
Då är det dags att varva ner innan man ska upp på torsdagen då man börjar 06.30 & jobbar till 17.30. Mellan 22.30-06.30 är det 7 timmar.. vilket innebär att man måste somna bums då man kommer hem! Och sedan hinna stiga upp 1,5 timmar innan så man hinner kliva upp ta på sig och åka. Eftersom vi ska vara ombytta & klara för arbete kl.06.30.. Vi ska alltså inte byta om 06.30 då ska vi vara klar.
(Om man somnar bums hann man alltså få 5,5 timmars sömn för att sedan klara av ett 10 timmars pass.)

Med de säger jag tjoho för att vi bara har det så ett par gånger nu framöver.. Tyvärr har de som jobbar i kassan fortfarande sådana tider..

Jag förstår inte hur jag orkat.. men vad gör man inte för att få mat på bordet?
Man vet att hälsan ska gå först men inte alla gånger de går..

DÄRFÖR gillar jag min lediga dag så mycket och vårt nya schema.. fortfarande inte optimalt men i denna kommun får man nog bara bita i de sura äpplet för jag orkar inte säga till mer..

Sov gott med er! :)

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar