måndag 8 december 2014

Lucka 8

Lucka 8
Varmt välkomnande

Vem älskar inte att bli varmt välkommen hem, jag har turen att alltid bli det, har alltid en liten söt grå katt med vita tecken som tittar med sina pepparkornsögon på mig så fort jag öppnar dörren! Han måste höra exakt när man ska stoppa nyckeln i låset för där sitter han vid dörren eller i trappen och kikar ner. :)
Kommer och stryker sig kring benen och vill gosas lite. Så söt lille Tamook :) Izor är inte direkt så välkomnande, han kommer efter 10 min eller dylikt då han hört vem som har kommit, då hör man han försiktigt tassande ner för trappan.
De där med varmt!! Välkomnande var ju en annan sak.. Idag var det ganska kallt då jag kom hem från jobbet. Men endå inte allt för farligt.
Älskling brukar ju ta hand om de där med varmt, han är så duktig & påtar på med att elda när man är borta! :)

---------

Lämnat av älsklig för jobb i Piteå imorse, saknar redan att ha honom nära mig, speciellt att få krypa nära när det är lite sådär småkyligt när man ska lägga sig.. får hoppas katterna kommer och myser med mig. :)

Idag på jobbet fick jag vara arg åt en pappa som får priset som sämsta pappan Ever.
Han hade två pojkar i 2 års åldern ungefär & en 6-7 år och någon äldre också.. 
Han seriöst släppte ungarna på egen hand inne i badhuset. De fick åka vildforsen som slutade med att jag hoppade i och badade för att rädda ena ungen som åkte under vattnet. Vi sa åt han att hålla koll på sina barn och att de är hans ansvar att passa sina barn, och att det inte är vi badvakter som är barnvakter.. hur många barn skulle vi inte då ha att passa!!!? Helt sjukt hur folk tänker..

Efter ett tag upptäcker jag att ena ungen är borta, får lite halvt panik och börjar tänka de värsta. . Som man alltid gör.. arbetsskada ..
Börjar leta och hittar 2 årige pojken gående ensam intill motionsbassängen, han kom från undervisningsbassängen (lite grundare bassäng)
Tog tag i hans arm och frågade var han hade sin pappa för att vara lite pedagogisk. Ungen rusar iväg och jag efter eftersom det är så pass halt och jag rädd att han ska halka, höll själv på halka och då hade jag skor...
När vi väl kommer till pappan sitter han och kollar videoklipp på sin telefon och har andra ungen badade i bubbelpoolen.. de andra med flytdyna i resten av äventyret.
Eftersom han inte förstår varken engelska eller svenska gestikulerar jag väldigt tydligt att det inte är okej, och att han verkligen inte får sitta med telefonen och att hans ögon ska vara på barnen HELA TIDEN. Han verkade förstå denna gång iallafall men sen gick de upp 10 min senare..  var väl inte lika kul längre när han inte kunde surfa på telefonen..
Ibland undrar man varför de kommer dit? För barnen? Hur kul är de för barnen när farsan håller på dränka dem? Eller att han bara nonchalerar dem och tror vi är barnvakter.. Suck. . Tyvärr är detta INTE en engångsföreteelse.. händer sjukt många gånger att föräldrar säger att vi ska kolla deras barn.. att vi ska vara barnvakter...

Aja, nu sova!

Ha de bra!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar