lördag 23 februari 2013

Norrlandskonferensen!

Tja!

Som jag berättat förut så skulle jag på norrlandskonferens med alla kollegor, den var i Holmsund vid Umeå. Steg upp ca 4:30 på torsdagen för att ha 45 minuter på mig att göra mig klar för avfärd från mig 5:15. Vi började våran resa i två hyrbilar, alla väldigt trötta med vi skrattade och hade kul mest hela vägen, även hem på fredag morgonen också!

Vi lyssnade på föreläsningar och dylikt alla mer eller mindre intressanta, vart väl den största diskussionen om simundervisning. Om man ska bada med barnen, som vi gör. ELLER använda  vadarbyxor!??? what liksom...

Aja, sen fick vi äta skolmat. INGEN höjdare enligt mig.. Sen återstod mer föreläsningar och man fick riktigt ont i rumpan av de obekväma stolarna.. MEN vi hade iallafall roligt sällskap :)

På kvällen vid 19 så skulle vi då äta middag, var inte så bra den heller.. Smakade inget alls, trots halvt saltkar och hela maten vart svart av peppar.. Men men så kan de gå, vågade mig inte på efterrätten heller då de var lakrits i vaniljpannakottan.. Gillar ju inte alls lakrits. Så den kan jag inte berätta om den var god eller inte! Efter maten så återstod de lite festligheter, vilket som gjorde hela kvällen.
Jag fick till och med sjunga med bandet som spelade, var grymt kul! Dansade massa bugg och sånt! 

Jag var väldigt nykter denna konferens om man jämför med förra året.. :)
Sedan lite senare var de dags att lägga sig, så vi tjejer går upp till vårat rum och surrar lite och lägger oss. En av oss var på toa senare på kvällen och upptäcker att 2 st andra har "hångelparty" på vår våning.. 

Aja, på morgonen ringer kl. 7:00 och jag vaknar utan bakfylla, vilket var riktigt bra, fast man drack ju inte så mycket så var väl därför! :)
Lyssnar på ett par föreläsningar sen åker vi mot Boden igen, tar en stopp i Skellefteå på Max, då vi inte ville äta mer skolmat.

Vi var hemma i Boden 17:00 så då spenderade jag resten av kvällen med djuren och såg på lite serier! :)

Jag, Carro, Stina, Jasmin, Rickardoo + massa fler konferensdeltagare. :)
Ps. Stal bilden av Madde då jag inte hade någon själv! Hihi :) Ds.

Det var det!
Kram
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar