söndag 3 februari 2013

Återbesök Haparanda!

Hej hej!

Helgen har varit bra! Fått umgås med älskling, som åkte tillbaka till Arjeplog för att jobba en vecka.
Längtar redan till den 11 då han kommer tillbaka!
Snart är det den 12 februari och då ska jag på återbesök i Haparanda på atlaskotan..
För er som inte vet så har jag gjort en behandling på atlaskotan för att den varit förskjuten, kan vara det som varit orsaken till allt ont jag haft genom många år, höftvärken då jag inte kan gå. Rygg och nackvärk samt massa annat som varit på tok.. Ingen läkare har ju kunnat sätta en diagnos på mig, träffat ett tusentals läkare känns de som, ortopeder o allt vad de finns. Jag har fått höra att de kanske växer bort så här får du massa smärtstillande.. Sen att jag är vanskapt.. Har fått fylla i formulär för människor på 60+ med höftbesvär.. Inget kan ha stämt in.

Fick genom några vänner reda på att atlaskotan fanns och blev nyfiken.. Man fick göra en undersökning gratis då de kollar hur man belastar varje sida av kroppen och hur man kan vrida huvud åt alla håll, hur man står och belastar vikt.
Mina svar på belastningstesten var väl inte de bästa, hur jag stod såg det ut som om jag kämpade mot värsta orkanen och jag belastade 6 kg mer på ena kroppshalvan.. Den sida jag brukar ha ont på dessutom.
De ville direkt boka in mig på en behandling men jag var lite osäker så funderade och väntade då 3 månader då min vän skulle upp igen och bokade in en tid. Behandlingen var ju inte helt gratis då den kostade 2690:- var väl därför jag tvekade lite.. 
När jag kom dit gjorde de samma undersökning en gång till eftersom de vill ha för och efter bilder. Jag såg fortfarande ut som att jag kämpade mot orkanen och vikten ja den belastade jag lite värre denna gång.. Då belastade jag hela 10 kg mer på sidan jag brukade ha ont på..

Nu 3 månader efter behandlingen känner jag mig mycket bättre i nacken som jag annars hade ont varje dag i. Nu har jag det någon gång i veckan bara. Det är helt underbart att slippa ha så ont som jag haft och må så dåligt. Har haft värk som strålat ut i högerarmen som så småningom även började i vänsterarmen innan behandlingen men nu känner jag knappt av det längre. Känns grymt skönt!
Så jag hoppas även jag rätat upp ryggen nu och att det ser bra ut! För jag känner mig bättre, mycket piggare och roligare att vakna varje morgon och inte behöva tänka: ont ont ont ONT!

Det enda som är nu är att jag knäcker jämt o ständigt.. Men men de tar ju ett tag innan allt åkt tillbaka på rätt plats igen! :)

Nu ska jag se en film som heter Gone With The Wind, känner igen titeln men minns inte vilken film det är så jag får väl se om jag sett den eller inte! Mitt minne är inte alltid det bästa!

Ledig imorgon så ska tvätta lite vid 12 sen vet jag inte vad jag ska göra.. kanske spela lite piano..

Lillasyster har jag även grattat idag! Hon fyller ju hela 18 år imorgon! <3

Ska även på kör senare på kvällen, ska bli kul att sjunga lite!
 
En bild på något som inte alls hör till blogginlägget för att jag inte hittade en passande bild! :)

Ha de bra!
Kram 
Tezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar